31 Mayıs 2014 Cumartesi

Yaz geldi...

Ewet istanbula yaz geldi...hava sıcak mı sıcak...evimiz acayip sıcak..
Erim geçen hafta Ankara'ya giden anneannesini çok özledi hergün beş kez felan nerde diye soruyor..:/, babamızda bir hafta yurtdışında..onun için ikisi birden çok oldu..
İnşallah en geç iki haftaya Ankara'ya gidicem kalıcaz bir hafta kadar çok heyecanlıyım açıkcası...

Erimi Eylül ayında evimize çok yakın olan Pinokyo-açı anaokuluna yazdırdım...oyun grubuna gidicem hergün 09:30-12:30 arası.. Tabii bu karara hemen varamadım..bayağı bir yer gezdim ve anladımki anaokulu çok ama çok önemli istanbulda..neredeyse eğitim hayatını etkiliyor komple....!!!!
Gezdiğim okulları listeleyeceğim...
1. Açı okulları...okulu sevmedim bahçesi siyah plastik bir malzeme kaplı yeşil bile değil..İngilizce..ve  cemaat almış diye söylentiler var amma velakin evimize iki dakika mesafede..
2.enka okulları muhteşem ötesi..en pahalısı..kendine ait kampüsü var inanılmaz bir havası var okulun..eğitim bize göre değil relax bir modda daha çok yurtdışında okusunlar gibi eğilimliler...test çözsün felan yok pek..burda okusun isterdim ama kayıt için gittiğimde önümde 300 kişi var olduğunu öğrendim! Ewet 300...ve bu rakam yalnızca 12 öğrenci alacak olan 3 yaş anaokulu için!düşünün artık
3.bümed anaokulları..hem sevdim hem sevmedim...eğitim sistemi iyi diyebilirim..en nihayetinde Boğaziçi vakfının okulu...
4. Mef anaokulu...gitmedim ama wc ler pis diye duydum çok..eğitim relax tahminim...
5. İtü vakfı anaokulu...fanatiği çok ama ben sevmedim.
6. F. Bel Alman anaokulu..muhteşem ötesi binası sistemi bahçesi herşeyini ama herşeyini sevdim..ama Almanca! Ve ben tek kelime bilmiyorum ona nasıl yardımcı olacağım....:(
7.smallhands..burası harika...iki yeri var etiler ve rumelihisarı...rumelihisarı muazzam..ama yer kalmamış:( yani 2 yaş için...
8. Pinokyo-açı..Türkçe ve azıcık İngilizce, temiz, köklü, bahçesi fena değil di ki taşınacakları yeri gördüm ve üzüldüm...gelgelelim evimize yalnızca bir dakikalık araba mesafesinde bu sebepledirki ilk deneyimimizi eve yakın kolay ulaşım sağlayabileceğimiz bir yerden seçtim...ve zaten 2 yaş oyun grubu için seçenek pek fazla değil...
9. Hisar okulları...uzak bize..kemerburgazda...
10. Koç anaokulu...hergün kurtköye gidilirmi????ama ewet güzel olurdu...


Anaokulu olmayıp ilkokulu olan Galatasaray'ı unutmamak lazım tabiii. Kura ile  alıyor...ayrıca Şişli terakki, İtalyan lisesinden tut Fransız okullarına kadar listeyi genişletebilirizz.. Neysesi daha zamanım var önümüzdeki Aralık ayında gezileri tekrarlar ve nihai karara Mart ayında varmış oluruz umarım....
Bunların dışında konuşma becerimiz gelişmeye başladı:))))) meyve, karga, acıdı, yani sanırım yakındır sorular bıdıbıdılar:)
Büyüyor,  ayakların 7.5 numara, yada 24 diyelim..boyun 91 cm civarı..kiloyu sormayın ewet biraz sayıca çok 16 diyelim..oldukça akıllı...konsantrasyonu zayıf eğer tabii çok ilgisini çekmediyse..aynı anda çok şey düşünen biri olucak sanırım..anneannesi gerçekten çok seviyor...15 gündür göremediği için çok üzgün herşeyi ona bağlıyor...
Bugün dişlerini fırçalarken hadi sen kendin fırçalarken dediğim zamanki yüz ifadeni gözlerimin içine bakışını hayatımın sonuna kadar unutmayacağım...yaparım ama yapmam gibi..yaparım ama heyecan isterim gibi...uzunca muzur bir ifadeyle düşünüp bir anda karar verip jet hızıyla fırçalara çabanı yerim yutarım..gözlerini kısıp, bıyık altı gülüp annnn demiyormusun..ömre bedel..
Herşeyim senin olsun..yeterli bana gül, yüzün hep gülsün..

Hiç yorum yok: