17 Ekim 2014 Cuma

Yine yeni yeniden...:)

Kismet demisler bir suru sey icin..
Ewet cok dogru..
Neyin ne zaman nasil olacagini kim bilebilir..
6-7 haftalik hamileyim ve soktayim..
Erim icin 11 ay ben diyim tavsan siz diyin tazi cabalamis durmustuk..
Ben gecen ayki reglimin cok az ve erken olmasi sebebiyle dr a gitmistim..yumurta gorememis hatta bana adet sokturucu vermisti ictim 10 gun ustune bir hafta gecti fakat ben regli olmadim..bu arada vucudumda bazi tuhafliklar sezinliyordum ama konduramiyordum..en son bir sabah kusmasiyla gune baslayinca hemen evde var olan bir testi kullanip cift cizgiyi gormemle yasadigim saskinligi anlatmam mumkun degil...hemen dr a tekrar gittim ve minik tohum tanesinin kalp atislarini duydum..ewet hamileyim yine yeni yeniden..
Henuz hayatim erimle normale bile donmus degil..onu zor idare ediyorum..sevgimi nasil bolucem, bolunuyormu? Belkide cogaliyor? 
İki kelime:
Korkuyorum ve mutluyum..


10 Eylül 2014 Çarşamba

Tam tamina 2 yasindayim

Ewett bugun erimin dogumgunu..akil almiyor iki sene gecmis...cok sansliyim ve mutesekkir..iki sene oncesini hatirlamakta zorlaniyorum..anilarim arkadaslarim isim sevdigim seyler parca parca geliyor aklima..butun olarak dusunemiyorum..belki kendini boyle adarcasina sarilmak birine kotu..ama o benim oglum..boyle mutluyum, ewet bazen kendime zarar veriyorum, akil sagligimdan supheye dustugum zamanlar oluyor, ama hayat onunla guzel, hayat anne olmakmis, hicbirseyi istemem o olmadikca, ben kadinmisim, benim icmde annelik varmis, ben insancilmisim, ben oyun oynamayi severmisim, ben bikmadan ayni hikayeleri ayni resimlere bakarak anlatabilirmisim, ben ilk heceden ne denmek istedigini iki saniye icinde anlayabilirmisim..ben meger seni kucagima aldigim an baska olmusum, ben hem benmisim hemde cogalmisim hislerim duygularim maximum olmus, aza kanaat edemez olmusum, hep gulsun hep sevinsin hep opsun hep koklasin hatta hep minciklasin olmusum.., ben baskalasmisim ama bu baskalik iyi cok cok iyi gelmis bana, bazen beni cok zorlasada elim ayagim birbirine dolansada ben ben olmusum seninle..hic bilmiyormusum hayatin yavan oldugunu, hayat seninle guzel, allah seni bize bagislasin, bizede senin yaninda olabilme sansini versin insallah..gokkusaginin en guzel renkleriymis erim, benim tirtilim benim findigim..seni seviyorum..hemde nasil ah bir bilsen..

30 Ağustos 2014 Cumartesi

Vur kir parcala, saldir ankara!!

İste bu baslik tam olarak Erimin ruh halini anlatiyor..vucudumda iz olmayan yer yok gibi cimciklemenin ve tirmiklamanin alasini yapiyor anlatamam...
Bakicimiz bizi bodrum tatilinde birakti resmen kacti..ve ben o sicakta tek basima erimin pesinden kosarak hastalandim 39 derece atesi ayakta atlattim..oda hastalandi viral birsey yasadi ama ne oldugunu bilmiyoruz..iyi olsunda kuzum benim...boy 92 cm kilo 16 civari..uzadi ve zayiflamis gibi duruyor..herseye ragmen tatilimiz cok guzeldi:)) yuzdu yuzdu yuzdu..:))kostu..hortumla tanisti:))))))))islatmadiigi sulamadigi kimse ve birsey kalmadi:))
Gulun gidisinden cok etkilendi hatta sacini cektim ondanmi gitti diye bile sordu benim akilli bidigim...kendi istedi a be oglum kocaman kadinin sevgilisi varmis ne bilelim..
İstanbula donunce once cok sevindi ama birz burukluk yasadi yasiyor..gulun olmayisina anlam vermeye calisiyor..
Dondum donmesine ama ev ne haldeydi...pislik tavan yapmis..3 gun surdu temizlenip yerlesmemiz tam 3 gun..annem canim annem..o olmasa ben bu hayatta ne yaparim..kim bana yardim eder kim halimi sorar..
Tam yerlestik rayina girdi evin duzeni derken gectigimiz sali antalyaya tatile gittik rixos sungate oteline, mehmetin ailesiyle..ayni gunun aksami erim ateslendi..carsamba gunu de atesliydi hatta berbat bir gece gecirdik..40 derece oldu iki kez atesi..persembe oglen istanbula donduk..ayak parmaklarim dahi suya degmedi..kuzum hala hasta ucaktan iner inmez dr umuza kostuk Gulnihale..krupp olmus erim..viral berbat birsey...hala atesi var gunler gecti..hala hicbirsey yemiyor..son bir ayda 2 kg verdi erim:(, nasil uzgunum anlatamam...bugun yeni yardimcim ise basladi bakalim nasil olacak..cok parca parca oldu biliyorum ama birsuru seyi kisacik zamanda yazmaya calisiyorum o yuzden..
Diyorumya annem..
Sevgili oglum bu hayatta benim sana ne kadar emegim varsa bilki anneannen de ayni emegi veriyor sana can-i gonulden severek isteyerek..bir lokma yermisin diye hergun kalkip yanimiza geliyor turlu yemekler yapiyor seninle kitaplar okuyor oyunlar oynuyor..bilki annanenin emegine sevgisine bin mutesekkirim..omrumden veririm annneme o derece..annecigim seni cok seviyorum, acayip yoruyorum seni biliyorum kiyamiyorum ama kendim tek basima yapamiyorum basim sikistiginda gelip bana yardim ettigin icin binlerce kez tesekkur ederim..yuregimi gonlumu ferah tutmama yardim ettigin icin binlerce kez tesekkur ederim..




Yaz tatili..


Bu senede bodruma gidiyoruz..ev kiraladik yine..17 sinde orada olacagiz..heecanliyim cunku oglum denize nasil tepki vericek bilmiyorum sevicek gibi ama tabiii soguk ve tuzlu olusuna ne diyecek,gorucez...
------------
Kalbimi aklimi gonlumu temiz tutmaya calisiyorum..icimdeki ofkeyi, hirsi, negatifligi yenmeye calisiyorum..yapamiyorum..hep basarisiz oluyorum..kendimi devamli kafamda revenge anlarini hayal ederken buluyorum..affetmeliyim..affetmeliyim..affedemiyorum..olmuyor..olsunda istemiyor gibiyim o yuzden olmuyor ama dogrusunu biliyorum affetmeliyim birakmaliyim, kotuyle kotu olmamaliyim, birakmam lzim...
---------------
Ankarayi ne cok ozlemisim..gerci herkesi goremedim ama orasi benim evim kimseyi gormesemde ozluyorum ozlemisim..




Ps:ewet oglum hic poz vermiyor hatta kameraya bakmiyor bile ve hatta iki saniye kimildamadan duramadigi icin resim cekilemiyor bir turlu ama olsun benim bir tanecik findigim o😘

31 Mayıs 2014 Cumartesi

Yaz geldi...

Ewet istanbula yaz geldi...hava sıcak mı sıcak...evimiz acayip sıcak..
Erim geçen hafta Ankara'ya giden anneannesini çok özledi hergün beş kez felan nerde diye soruyor..:/, babamızda bir hafta yurtdışında..onun için ikisi birden çok oldu..
İnşallah en geç iki haftaya Ankara'ya gidicem kalıcaz bir hafta kadar çok heyecanlıyım açıkcası...

Erimi Eylül ayında evimize çok yakın olan Pinokyo-açı anaokuluna yazdırdım...oyun grubuna gidicem hergün 09:30-12:30 arası.. Tabii bu karara hemen varamadım..bayağı bir yer gezdim ve anladımki anaokulu çok ama çok önemli istanbulda..neredeyse eğitim hayatını etkiliyor komple....!!!!
Gezdiğim okulları listeleyeceğim...
1. Açı okulları...okulu sevmedim bahçesi siyah plastik bir malzeme kaplı yeşil bile değil..İngilizce..ve  cemaat almış diye söylentiler var amma velakin evimize iki dakika mesafede..
2.enka okulları muhteşem ötesi..en pahalısı..kendine ait kampüsü var inanılmaz bir havası var okulun..eğitim bize göre değil relax bir modda daha çok yurtdışında okusunlar gibi eğilimliler...test çözsün felan yok pek..burda okusun isterdim ama kayıt için gittiğimde önümde 300 kişi var olduğunu öğrendim! Ewet 300...ve bu rakam yalnızca 12 öğrenci alacak olan 3 yaş anaokulu için!düşünün artık
3.bümed anaokulları..hem sevdim hem sevmedim...eğitim sistemi iyi diyebilirim..en nihayetinde Boğaziçi vakfının okulu...
4. Mef anaokulu...gitmedim ama wc ler pis diye duydum çok..eğitim relax tahminim...
5. İtü vakfı anaokulu...fanatiği çok ama ben sevmedim.
6. F. Bel Alman anaokulu..muhteşem ötesi binası sistemi bahçesi herşeyini ama herşeyini sevdim..ama Almanca! Ve ben tek kelime bilmiyorum ona nasıl yardımcı olacağım....:(
7.smallhands..burası harika...iki yeri var etiler ve rumelihisarı...rumelihisarı muazzam..ama yer kalmamış:( yani 2 yaş için...
8. Pinokyo-açı..Türkçe ve azıcık İngilizce, temiz, köklü, bahçesi fena değil di ki taşınacakları yeri gördüm ve üzüldüm...gelgelelim evimize yalnızca bir dakikalık araba mesafesinde bu sebepledirki ilk deneyimimizi eve yakın kolay ulaşım sağlayabileceğimiz bir yerden seçtim...ve zaten 2 yaş oyun grubu için seçenek pek fazla değil...
9. Hisar okulları...uzak bize..kemerburgazda...
10. Koç anaokulu...hergün kurtköye gidilirmi????ama ewet güzel olurdu...


Anaokulu olmayıp ilkokulu olan Galatasaray'ı unutmamak lazım tabiii. Kura ile  alıyor...ayrıca Şişli terakki, İtalyan lisesinden tut Fransız okullarına kadar listeyi genişletebilirizz.. Neysesi daha zamanım var önümüzdeki Aralık ayında gezileri tekrarlar ve nihai karara Mart ayında varmış oluruz umarım....
Bunların dışında konuşma becerimiz gelişmeye başladı:))))) meyve, karga, acıdı, yani sanırım yakındır sorular bıdıbıdılar:)
Büyüyor,  ayakların 7.5 numara, yada 24 diyelim..boyun 91 cm civarı..kiloyu sormayın ewet biraz sayıca çok 16 diyelim..oldukça akıllı...konsantrasyonu zayıf eğer tabii çok ilgisini çekmediyse..aynı anda çok şey düşünen biri olucak sanırım..anneannesi gerçekten çok seviyor...15 gündür göremediği için çok üzgün herşeyi ona bağlıyor...
Bugün dişlerini fırçalarken hadi sen kendin fırçalarken dediğim zamanki yüz ifadeni gözlerimin içine bakışını hayatımın sonuna kadar unutmayacağım...yaparım ama yapmam gibi..yaparım ama heyecan isterim gibi...uzunca muzur bir ifadeyle düşünüp bir anda karar verip jet hızıyla fırçalara çabanı yerim yutarım..gözlerini kısıp, bıyık altı gülüp annnn demiyormusun..ömre bedel..
Herşeyim senin olsun..yeterli bana gül, yüzün hep gülsün..

21 Nisan 2014 Pazartesi

Oglum 19. Ayinida doldurdu, masaalah zaman dedigin su!


Bayagidir yazamadim, neden bilmiyorum..
Butun huylari degisti daha dogrusu acayip huysuz oldu:), herseye ama resmen herseye agliyor miiiizmizz diyor, elimi birakin kendim gezicem halindeyiz, sabah ve aksamuzeri iki kez parka gidiyoruz, yuzmeye aquatots a basladik yarin 3. Dersimiz var cok sevdi:) , mygym e ara vericem son iki seferdir nefret ediyor girmemizle cikmamiz bir diyebilirim, herseyi anliyor fakat bir inadi varkiii ne siz sorun ne ben soyliyeyim!, ustumu giymemler bezime dokunmayinlar, virt zirt hersey!

Mart ayinin son gunlerinde sevgilimle tatile gittik barcelonaya cok yakin arkadaslarimizla..super vakit gecirdik, panik atak halindeydim giderken nasil ayrilicam kuzumdan diye fakat endiselendigim gibi olmadi annanesini gorunce evde unuttu biraz bizi:) epi topu 3 gun du tatilimiz dondugumde kilo almisti erim! Annneeee!!!!!ne yapti ne yedirdi bilmiyorum yanlizca 3 gunde sismanlamisti oglum..

Bugun ilk kez kan aldirdim erimden..tahmin edersinizki nasil zordu.butun hastane inledi, acidan degil ama elini tuttuklari icin, ben dayanamayacagim icin girmedim yanina annemi yolladim hersey bittiginde annemi eve birakirken ilac icicem dedi kadin, dusunun artik..

Bir Pedegogla gorusmek istiyorum..sinirlarimi nasil belirleyecegim..elimi tutmayinca ok, ama yanimdan uzaklasip kacmasina kocaman bir hayir! Nasil izah edecegim..kendini parcalarken nasil mevzu degistirecegim..cisi kakayi gectim ben, biz fena halde kisilik gelisimi safhasindayiz..

Opmeye koklamaya yikamaya oksamaya sarilmaya konusmaya doyamadigim yavrum, hersekilde her seklinle kabulumsun. Yaninda olup izleyecegim mumkun olursa yol gosterecegim, insallah yani omrum yettikce..















24 Şubat 2014 Pazartesi

Evdeki kici kirik kadini kiskaniyorum!

Ewet bende inanamiyorum ama aynen oyle! Ozbek bakicimizi kiskaniyorum! Nedenmi sebebi su: oglum geceleri kendini uyutmasi icin onu istiyor! Sirf bu salak sebepten dolayi kadina kilim..killiktanda ote kiskaniyorum! Bende onunla oyunlar oynuyorum bende her daim onunlayim ama adam son birkac gundur onunla uyumak istiyor..yada babasiyla..babasiyla uyumasi elbette sorun degil de ne demeye ozbegi istiyorsun a be oglum. niye bana sana iyi geceler ninnimi soyleme luksunu yasatmak istemiyorsun nedir bu bakici aski..kakani ben temizlemiyormuyum, banyonu ben yaptirmiyormuyum, yemeklerini ben yapmiyormuyum, butun oyuncaklarini ben almiyormuyum, seninle oyun oynamiyormuyum, neredeyse butun vaktimi seninle gecirmiyormuyum, haa onunla aranin iyi olmasina cok seviniyorum biliyorumki oda seni seviyor da ben niye ninnimi soyleyemiyorum arkadas, niye icim buruluyor karnima sancilar giriyor..

Saldirganlik basladi!

Ewet ciddi saldirganlik basladi...
Ne yapacagimi bilemez oldum...
Sanirim biz iki yas sendromuna girdik orasi kesin..
Istedigi birsey olmazsa (aninda olmali) hemen aglamaya arkasini donup tuhaf sekilde yurumeye ve soylenmeye basliyor..mygym e gidiyoruz 3 haftadir daha hic bir dersi tamamlayamadik..kimse bagirmazken bizimki basliyor ciglik atmaya aglamaya ve en kotusu diger cocuklara saldirmaya..yaptiginin yanlis oldugunu cok iyi biliyor..ama yapiyor..yaptim istr der gibide bakiyor..soyluyorum acikliyorum aglamak bagirmak yok siramizi bekliycez bla bla bla yok olmuyor...dersin bir kismini cember yaparak geciriyorlar beraber toplaniyorlar henuz hicbirinde oturmadi mumkun olmadi bizim icin..tamamen kendi basina buyruk..yanliz olmaktan hoslaniyor..ve cok kalabaligi sevmiyor..insallah gecicek ne diyeyim..ve onemli bir dip not: 4 disi ayni anda cikiyor..sag alt ust azilari ve ust kopek disleri..




31 Ocak 2014 Cuma

17 aylik oluyorum, gozlerim kapali..

Oglum kocaman adam oldu..
Inanasim gelmiyor bazen..ama tamamen nev-i sahsina munhasir bir kisi kendisi:)

1. Mevzu
Yilbasinda cok yakin bir arkasimda kaldik biz.. Epi topu bir gece..gayet uyumluydu erim korktugum gibi olmadi fakat o gecenin sonrasinda 5. Gun birden ateslendi 38.5-39.0 hatta 39.5 calpol felan fayda etmedi kuzum yaniyordu anlam veremedim nasil hasta oldu usuttumu ne oldu..dr a kostuk haliyle tek belirti ates oldugundan oda bilemedi beklicez dedi ben calpolu biraktim ibufene gectim bngo ise yaradi atesi dustu kuzumun..sonraki iki gun vucudunda kizarikliklar basladi heryerinde
Tekrar dr a gittik haliyle ne bu ogrenelim diye veee el ayak hastaligi oldugunu cok az mikrop kaptigini ve hafif atlattigini ogrendik o an anladimki yilbasinda gittigim arkadasimin kizindan veya onu oyuncaklarindan kapmistik bu virusu..cunku onlara gecirmisti bu hastaligi ama bir ay once! Ne virusmus arkadas! Cok sukur gecti gitti...

2. Mevzu
Memeyi biraktik!
Icim kan agliyor birkac gundur acayip sulugozum..ama dayanicak gucum kalmamisti ne olur anla beni oglum..gectigimiz pazar gununden bu yana uyku modelini degistirmeye basladik en buyuk yardimcimda evdeki calisanim Gul..dort gece gul yatirdi erimi her uyandigindada o gitti..ilk uc gece o uyumadan on dak once ben ise gidiyorum gelicem annecim diyip kendime bay bay yaptirdim erime o uyuyana kadar girmedim eve..gece uyandigimda annnn diye beni cagiriyordu ve gul gelip anne ise gitti hadi uyuyalim pamugum diyordu her defasinda..oyle biyle yataginda uyumaya alisti ama bensizlik cok koydu kanimca:( hos banada koydu o ayri:(( tek tesellim sabah uyandigimizda ikimizinde daha enerjik olmasi..gun icerisinde annn meme diye yanima gelip nasil unuttursam panigmi anlatamam..hadi annecim gel yukari cikalim hadi annecim gel bö ye bakalim veya hafi annecim gel camasir makinasina bakalimla atlatmaya calissamda bugun 6. Gun olmasina karsin yinede istedin ve gelip gidip sanirim aklina geldikce bana yuzume vurmaya basladi..tahmin edin nasil bir ruh haline giriyorum erim boyle davrandikca..sorguluyorum herseyden once kendimi..ama diyorum gucum kalmadi gecede istisnasiz 5-6 kez uyaniyorum her seferinde meme veriyorum yarimsar saatten..yanima aliyorum ama buda olmuyor gece aglayarak uyaniyor bagiriyor bilmiyorum neden..opuyorum sariliyorum olmuyor opmuyor yanimda uyudugu icin cok mutluydum ona sarilmak yanimda oldugunu bilmek bile ayri mutlu ediyordu beni tam hissettiriyordu ama sabah korkunc agrilar icinde kalkiyordum dile kolay 14.5 kg gun icinde zaten hep kucagimda birde gece uykumun arasinda kucakla emzir yatir tekrar kucakla..yok yapamayacaktim artik..yinede hayatimin en guzel donemiydi emzirmek kadar duygu yogunlugu veren birsey yasamadim tum hayatim boyunca, her dakikasi icin cok tesekkur ederim!!!iyi koyu az cok tam 16.5 ay!bak uzuldum simdi..aglarim dayanamam..

3.mevzu
Sakiyorsun:)
Cocuk
Gul
Anane
Annn
Baba:baba
Baba:bebek
Dök
Hadi
Gel
Havhav:kopek
Elle pisipisi isareti:kedi
Agizla huuuuup yapmak:su
Ma: maymun
Mee: kuzu
Horhor ( burundan): domuz
Öö: ordek
Bicibici: banyo yapmak
Mama
Döö: yogurt
Tin: zeytin
Umm: yumurta
Aa: ayakkabi-ayak-ates-abi-abla-ayicik
Mmm mm: miki
Ba: balik
De: alt komsumuz demir
Bu:burc
Da:dayi
Agziyla ho yapmak: sevil (teyzem:)