20 Haziran 2012 Çarşamba

Doğum Planım

NoRMAL EPİDURAL  ANESTEZİLİ

1.       DOĞUMDA EŞİMİNDE YANIMDA OLMASINI İSTİYORUM

2.       DOĞUM ESNASINDA GEREKLİ OLMAYAN PERSONELİN ORADA BULUNMAMASINI RİCA EDİYORUM

3.       EPİDURAL KATETERİNİN TAKILMASINI DAYANABİLDİĞİM ZAMANA KADAR İLAÇ VERİLMEMESİNİ İSTİYORUM

4.       SANCILARIM YETERLİ İSE OKSİTOSİN İSTEMİYORUM

5.       SERUM YOLU AÇILSIN AMA GEREKLİ OLMADIKÇA TAKILMASIN İSTİYORUM

6.       EPİZYOTOMİNİN RUTİN OLARAK DEĞİL GEREKLİ OLMASI HALİNDE UYGULANMASINI İSTİYORUM

7.       Bebeği itme safhasının anne tarafından, doktorun telkinleriyle yönlendirilmesi gerektiğine inanıyorum. Ancak, açılma tamamlanmış olsa bile -bebeğim için bir tehlike söz konusu değilse- itme hissim gelene kadar bekleme seçeneğimin de olmasını istiyorum.

8.       Bebeğin başı çıktıktan sonra onu mümkünse ellerimle karşılamak istiyor, benim karşılamam mümkün değilse eşimin karşılamasını istiyorum.

9.       DOĞUMDAN SONRA BEBEĞİM SAĞLIKLI İSE ÇIPLAK TEN TEMASI YAPMAK İSTİYORUM, MÜMKÜNSE PLASENTA DOĞUMU VS ZAMANINI BENİM GÖĞSÜMDE GEÇİRMESİNİ VE İLK TIBBİ MUAYENESİNİN BENİM GÖĞSÜMDE YAPILMASINI İSTİYORUM

10.   BEBEĞİMİN AYRI BİR YERDE MUAYENE EDİLMESİ GEREKİRSE EŞİMİNDE ORADA OLMASINI İSTİYORUM

11.   BEBEĞİMİN HEMEN YIKANMAMASINI İSTİYORUM

12.   BEBEĞİN BAKIMA İHTİYACI OLURSA BABASI BEBEK BAKIM ODASINA ÇIKARSIN İSTİYORUM, YANINDA BABASININ KALMASINI İSTİYORUM

13.   Tıbbi bir gereksinim olmaması halinde bebeğime hastanede geçirdiği süre boyunca herhangi bir sıvı (mama, şekerli su ve sade su da dâhil olmak üzere) verilmesini istemiyorum

Acil SEZERYAN HALİNDE:

1.       EPİDURAL ANESTEZİ İSTİYORUM

2.       EŞİMİN YANIMDA OLMASINI İSTİYORUM

3.       MÜMKÜNSE ANESTEZİ VS İLE İLGİLİ KABLOLARIN SIRTIMA TAKILMASINI BÖYLECE BEBEK DOĞUNCA GÖĞSÜME ALABİLMEYİ İSTİYORUM

4.       EĞER ÜSTTEKİ MADDE MÜMKÜN DEĞİLSE İLK BABASINA VERİLSİN İSTİYORUM

5.       ELLERİMİN BAĞLI OLMAMASINI İSTİYORUM

Hiç yorum yok: