2 Mayıs 2012 Çarşamba

Amerikada doğum?

Ewet gelgelelim en önemli mevzuya..
Amerikaya gidelimmi gitmeyelimmi?
Gitmeye gidelim, ben gitmek istiyorum, nedenmi? İstanbula geldiğimden beri gördüğüm en kralın parası olan olduğu...yani senin bilgin eğitimin ahlakın görgün bunlar Canıımm güzelim İstanbulda benim şahsi kanaatimce ikinci planda, bu sebepledirki burada parası olan düdüğü çalmaktadır ve bu durum beni çileden çıkartmaya yetmektedir..Evimin hemencecik yanında pek sempatik görünümlü bir kreş var mesela..Ama fiyatı çok sempatik değil:) 25000 TL cik, kreşten bahsediyorum, bilmem anlatabiliyormuyum? nereye vericem ben bebeğimi? oyunar oynasın arkadaşları olsun toplumda yer almaya başlasın diye kreşe...ama 25000 TL nedir yahu? akıl karı mıdır? normal midir? ipek yorganlardamı uyutmaktadırlar bebeklerimizi değilmi? Neyse uzatmayayım, bebeğimizin hayatta bir alternatifi olsun..global bir insan olsun, İstanbulda sıkışmasın, dünyanın nevri döndüğünde yani Tr nin ki bence çok uzak değildir, seçimi olsun diye istiyorum US i, yoksa US kültürüne (yokki?) hayranlık, özenme efendime söyliyeyim, vurdumduymazlık duygusu içinde istemiyorum bunu..aksine hatta...
Tek gözardı edemediğim, geçen sene gittiğimiz San Diego-Los Angeles-Las Vegas seyahatinden San Diego nun unutulmaz plajları mutlu görünümlü halkı ve ferah kolay yaşamı? özenmişmiyimki?
Herneyse...
-Doktorumuzu bulduk, konuştuk anlaştık diyelim, Türk hemde oda harika..bebeğimzin sünnetine kadar herbirşeyi yaptırabiliriz yani..totalde 10000 $ (hastane ve doktor ücretimiz)diyelim...korkunç bir rakam olmamakla beraber burada olsam Amerikan Hastanesinde neredeyse aynı hatta belki daha pahalı bir meblağ zaten ödeyeceğim..
-Ev sorunsalı: hastane oranın en güzel semtinde yani La Jolla da haliyle evler orada pahalı..aylığı 2500 $ dan 3 ay kesin kalıcaz 7500-8000 $
-En gıcık mevzu uçak bileti: Acayip pahalı olan bu işte..benim için bir memo için 2 gidiş dönüş lazım yani totalde 3 gidiş dönüş bir bebek bileti:) (innnşalllaaah) Bizi hoplatan kalemlerden biri bu bence bugun alsam ekonomi 2500 TL gidiş dönüş, e hamileyim comfort gideyim en kötü dimi hadi business dan vazgeçtim..ben buna 10000 TL yazıyorum..iyimser bir şekilde..
-Araba: belkide en kolay şey..kiralıycaz..hemen bakiiim bi dakika: 3000$ civarı
-Yeme İçme Alışveriş: walla 10000$ tutar diyorum ben 3 ay garanti kalıcaz fazlası bile var

Toplayalım bu kalemleri: 31000$ +10000 TL uçak bileti

Görüldüğü üzere öyle az birşey değil bu tutar...hadi alışveriş felan yapmayalım o kadar nasıl olucaksa..herşekilde,
Kimseden istenmez
Kimseye birşey denilmez
ewet bir miktar birikimimiz var bunu karşılayabilir gibiyiz..ama sonra dımdızlak kalırız, beşkuruşsuz..Ayy yaa bilemiyorum, topu babaya attım ben...
Ben hazırım burdada ordada herşekilde bebeğime hazırım, normali sezaryanı epidurali genel anestezili hazırım.sağlıklı sıhhatli olalımda nasıl olacaksak olalım..
Babamız karar versin bunlara..
ayrıntılar babamız Barcelonadan gelince haftasonu gelişmeleriyle Pazartesi günü...:)


7 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet hesapları o kadar güüzel yapmışsınız ki.. kalem kalem hesaplamışsınız. Her ayrıntıyı düşünmüşsünüz. Ben de doğmumu San Diego da gerçekleştiren bir anne olarak danışmanlık firmasından destek alınmasının kati ve şart olduğunu düşünüyorum. Size hiçbirşey düşünmek kalmıyor. Hem de çok daha uyguna geliyor. Çünkü onların hastanelerle anlaşmaları var. ve ekstra bana sundukları hizmetleri görünce şaşırıp kalmıştım. Tek başına bu işe kalkışmak hem çok maliyetli hemde çok uğraştırıcı. Bırakın herşeyi onlar halletsin. Ben bağdat cad.yeri bir araştırın derim :)

MemBrain dedi ki...

Cok tesekkurler Adsiz, ama benim icin artik gec oldu:) Bir dahakine bakalim...Ama bilgi mahiyetinde bu yerin adini felan verirsen baskalarina faydali olabiliriz, cok buyuk ihtimal benim buldgum dr senin doktorun:) iletisimini verirsen nasil gecti gebelik surecin vs hakkinda bilgi almak isterim senden sonrasi icin..:)
sevgiller

Adsız dedi ki...

İsmini vermekten gerçekten gurur duyuyorum kesinlikle düşünenlere öneriyorum. Firmanın adı "Yeni Bir Hayat " . Orada bulunan danışman Güler Hanımın hakkını ödeyemem. Her detay anne adayları için zaten düşünülmüştü. Sizin birşey düşünmenize gerek kalmıyor. Anneliğin tadını çıkarmaktan başka..Gebelik sürecim ilk aylarda herkeste olduğu gibi çok kötüydü. Ama geçicek gecicek diye kendimi telkin etmekten başka çarem yoktu. :) Son zamanlara doğru hayatımın en güzel zamanlarıydı bir kez daha anne olmayı çok isitiyorum. Allah herkese nasip etsin.

Didem Kurt dedi ki...

slm, verdiginiz bütün bu bilgilerden dolayi cok tesekkür ederim. 10.000$'a buldugunuz doktor Mel Kurtulus mu? Bir de hastane Scripps miydi? Mel kurtulus'un e-mail'i sizde mevcutsa benimle paylasabilir misiniz? Benim e-mailim k.didem@gmail.com. Simdiden cok tesekkür ederim.

Seadare dedi ki...

Merhaba,
Uçak bileti alırken, doğmamış bebek için nasıl bilet alabiliyorsunuz? Üstelik bileti gidiş-dönüş alırken, sadece dönüş için bebek eklemenin yolu nedir?

Teşekkürler

MemBrain dedi ki...

Merhaba öncelikle geç cevap için özür dilerim...dönüş zamanı gelirken bebek içinde bilet alıyorsunuz...ek koltuk almadığın için ucuz bir fiyat oluyor...

Gzm dedi ki...

MerhBalar arada yıl farkı var ama neyse artık:) doktor melden memnun klmışmıydınız yanı size de sezeryan doğum dye direttimi? Onn hakkında bu şeklide cok olumsuz yorum yazılmış. Kısmetse bızde Amerika'da dogum dusnuyoruz. Ve Aralık sonu gibi orada olmamız Lazım. Yanı doktor secımıne göre ya loş angeles yada san diego. Kararsısız. Umarım yorumumu görür ve cevaplarsnız.. Tesekkurler şimdiden.. :)