12 Nisan 2012 Perşembe

18. hafta bilmemkacinci gun ve amniyosentez

Eweeett basimizaa bir suru sey geldi...
son iki haftadir hamilelikte olabilecek hersey oldu sanirim....
1. Asla 2 li test yaptirdiysan 3 lu test yaptirma, zaten doktorun istemez, sende isteme.

Ama tabii yooo ben herseyi cok bildigim icin bide 3 lu test varmis onuda yapalim dedim..cok lazimdi..bugun persembe, gectigimiz pazar aksami evde mutlu mesut iken testin sonucu geldimi acaba diye baktim ve testimiz aciklanmis...down sendromu olasiligi yuksek cikti.. 1/153.... 1/300 un altindaki her deger icin risk yuksek kabul ediliyor....tabi ben o an bittim..basladim aglamaya...maalesefki umursamama huyum yok...amaaann ikilide risk 1/28700 du bune diyebilenlerden degilim...babamiz inanmadi o daha direncli biri bana gore ..belkide hormonlardan bilmiyorum ben cok kotu bir moda girdim....ertesi gun ise gittim...7 Mayis daki Atil Yuksel randevumu one almak icin cabaladim , sekretere takildim...yerim yok testini faks cek dr karar versin dedi...dr ok dedi ama kadini gecemedim...maalesef lafi cikti kadinin agzindan hep....napicam napicam...oldugum yerde agliyorum..is ev yol metro farketmez....ertesi sabahi bekledik ki gurkan arikanla randevumuz vardi sabah...oda yokmus aslinda daha iki gun sonraymis randevuda biz yanlis gun gitmisiz, iyiki.....
neyse o bakti amniyosentez dedi tabii...ben agliyorum..zaten baska birsey yapamiyorum...
birde ayrintili ultrasonda bakti bacagi bilmemne duruyomus, bagirsagi parlakmis felan dedi tabi bunlar tartismaya acik ben boyle diyorum baskasi baska turlu der dedi..ama testin sonucu degismez dedi..
 iki turlu durum var:
ya 2 li teste guvenicen, 3 lu hic olmamis gibi davranicam unutucan yani
yada 3 lu sonucunu atamiyosan kafandan onun getirisi olan amniyosentezi yaptirican dusuk riskini atican kafandan..
ben ikisinide yapamadim tabiki....
o yuzden agladimya hic durmadan...
bide bir perinatolog gorsun dedi..sizin icin randevu aliyorum dedi ve yanimizda dr. Riza Madazli yi aradi..ayni gun 3.30 bakirkoy acibadem icin randevu aldi...aglayarak ciktim ofisden..ise gittim..cokuk vaziyette...o saati nasil yaptim bilmiyorum..mehmet geldi aldi beni..gittik bakirkoye..bekledik dr.u ..girdik odaya..anlatti anlatti..5 yada 6 kez anlattiklarimi anliyosun dimi dedi, nasil bos bakiyorsam amcaya..her defasinda ewet dedim..ama ne konustugunu bilmiyorum...ultrasona gectik bakti bebegimizie bence sorun yok dedi ne bacaginda ne bagirsaklarinda..bir ohhh dedim..ama tabi ayni seyleri anlatti, bu ihtimal dedi sizin karariniz....
uzunca bir aglama karar vermeye calisma hungurdeme sonrasi..istemeyerek ama ya oyleyse napaariz dusuncesinin kemirgenligiyle ewet dedik...
gectik ultrason basina..ben kapadim gozlerimi..guzelce sildiler karnimi, dezenfekte ettiler..sorada direkman uzunca olduguna emin oldugum bir igneyi sokuverdiler karnima..Riza Madazli..binlerce kez tesekkur ederim sana...hic acimadi benim canim kan verirken daha cok aciyor..ama en onemlisi bebegimize bir zarar gelmeden atlattik..haftana gore sivi aliyorlarmis yani bizden 18 ml aldilar..butun islem 20 sn felan surdu..cok kisa..zaten dahasi cekilmez..acimiyor ama hissediyorsun..igneyi... icinde ilerleyisini..siviyi yukari cekisini....sonra yaklasik bir saat yattim, kalkmadim...kalkan vardir muhakkak ama ben yattim, herseyin normal oldugunu hissettigim an kalktim..
eve geldik, 2.5 saat surdu..iskence gibiydi..trafik ve istanbul...
ertesi gun annem geldii..iyiki geldi hosgeldii..annecim benim..
ne zormus annelik...
cok zormus annecim cooook...
pztesiye kadar evdeyiz..dinlenicez..dun biraz halsizdim ama bugun iyi hissediyorum...
bebegimizde sanirim iyi..
az evvel sanki hissettim onu..pit pit gaz gibi bisii hissettim, hafif gidiklayan.. bilemiyorum ama tabii..
babamizda bugun urfaya gitti ucagi son dakika yakaladi..3 gunluk programinin hepsini karistirdi...ispanyadan gelenleri herseyi karistirdigi icin unuttu:) kisaca hepimiz afalladik...
umarim sonuclarimiz iyi temiz cikar..insallah Allah bebegimizi bize bagislar..

Hiç yorum yok: